fbpx

Zainspiruj się naszymi wyjazdami kamperem po Europie !

Podróżowanie ma w sobie coś magicznego. Wyobraź sobie jazdę przez malownicze krajobrazy Europy, wiatr we włosach i wolność do odkrywania własnym tempem. Witaj w świecie „Kamperem po Europie” – radości podróżowania kamperem przez Europę.

Kamperem po Europie

Wycieczki karawaningowe oferują wyjątkowe doświadczenie, pozwalając oderwać się od konwencjonalnych norm podróżowania. Radość z odbiegania na pobocza, odkrywania ukrytych skarbów i zanurzania się w podróży jest niezrównana. „Kamperem po Europie” zaprasza do odkrywania uroku wycieczek samochodowych i delektowania się chwilami spontaniczności.

Wybór Właściwego Kampera

Wybór idealnego kampera jest kluczowy dla wygodnej i przyjemnej podróży. Rozważaj wielkość, udogodnienia i oszczędność paliwa, dopasowując je do swojego stylu podróżowania. Niezależnie czy wolisz kompaktowego kampera na zwrotne przygody czy przestronnego na luksus w podróży, odpowiedni wybór nadaje ton twojej europejskiej ekspedycji.

Planowanie Trasy

Kluczem do udanej wycieczki karawaningowej jest staranne planowanie trasy. Od nasłonecznionych wybrzeży po majestatyczne góry, Europa oferuje zróżnicowaną mozaikę krajobrazów. Zaplanuj swoją wyjazd razem z nami. Pomożemy zaplanować trasę, zapewniając równowagę między ikonicznymi zabytkami a ukrytymi perełkami.

Szwecja Smogen Kamperem po Europie

Szwedzka polecajka

Zanurz się w magicznym świecie Szwecji Kamperem. Odkryj z nami malownicze miasteczko Smogen. To ukryty skarb i kulinarna szwedzka perełka. Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć to miejsce !

Kamperem po Europie

Chorwacja i Albania

Zanurz się w magicznej podróży kamperem przez Chorwację, Albanię i Macedonię - malownicze miasta, złote plaże, smaki bałkańskiej kuchni i spotkania z historią. Odkryj uroki parków narodowych, nocuj pod gwiazdami, i stwórz wspomnienia, których nigdy nie zapomnisz.

Holandia wiosną

Symbolem Holandii są nie tylko wiatraki, ale także tulipany. Najlepszą więc porą do odwiedzenia tego kraju jest przełom kwietnia i maja. Idealny wyjazd na majówkę.

Dania kamperem po Europie

Niemcy Rugia i Dania

Pod koniec lipca wyruszamy na kilkudniowy wyjazd kamperem. Tym razem obieramy kierunek zachodni. Naszym głównym celem są dwie duńskie wyspy – Romo i Mon. Po drodze zwiedzamy Rugię w Niemczech.

20170531_091421

Słowacja i Czechy

Na przełomie maja i czerwca wybraliśmy się na wycieczkę objazdową do Słowacji i Czech. Oba kraje mają mnóstwo do zaoferowania atrakcji, widoków i zabytków.

Miejsca, Które Trzeba Odwiedzić

Europa to skarbnica miejsc, z każdym o swoim własnym uroku. Odkrywaj historyczne miasta, len się na dziewiczych plażach i podziwiaj piękno cudów natury. Od Koloseum w Rzymie po Zorzę Polarną w Skandynawii, „Kamperem po Europie” przedstawia ci miejsca, które musisz odwiedzić i które zostawią cię w zachwycie.

Smakowanie Lokalnych Kuchni

Znaczącą część podróży stanowi delektowanie się bogactwem europejskich kuchni. Od wybornych makaronów we Włoszech po sycące potrawy w Niemczech, każdy region oferuje kulinarną przygodę. Wyjdź ze swojej strefy komfortu i smakuj potrawy, które uczynią każde miejsce unikalnym.

Pokonywanie Barier Językowych

Podczas gdy językowa różnorodność jest częścią uroku Europy, może to stanowić wyzwanie. Pokonaj bariery językowe, ucząc się podstawowych fraz w każdym kraju. Wysiłek w komunikacji w lokalnym języku zwiększa wartość podróży, tworząc więzi z mieszkańcami.

Słowenia Chorwacja kamperem

Słowenia i Chorwacja

Pod koniec maja wyruszamy na naszą kolejną wyprawę kamperem. Obieramy kierunek Słowenia. Kilka lat temu byliśmy już w tym kraju, ale odwiedziliśmy tylko przepiękne jaskinie szkocjanskie . Czuliśmy niedosyt 🙂 ...

Francja Korsyka

Korsyka to górzysta wyspa należąca do Francji. Lokalna legenda głosi, że Korsyka została stworzona w siódmym dniu tygodnia, kiedy to zmęczony Bóg nie miał już siły na wymyślanie nowych cudów świata...

Luksemburg i Francja

W tym roku na nasz wakacyjny wyjazd wybraliśmy Francję. Wielokrotnie przejeżdżaliśmy przez to państwo tranzytowo. Odstraszały nas opowiadania o licznych kradzieżach i włamaniach do kamperów...

Włochy południowe

W tych trudnych czasach pandemii, z którymi przyszło nam się zmierzyć, możliwość wakacyjnego wyjazdu wydawała się marzeniem nieosiągalnym. Ale zaraz dlaczego nieosiągalnym ? – pomyśleliśmy. Przecież wyjazd kamperem to idealna forma spędzania wakacji w izolacji ! A zatem postanowione : pakujemy kampera i obieramy kierunek południowe Włochy.

Niemcy i Belgia

Oba kraje, które odwiedziliśmy są bardzo przyjazne dla karawaningu. Znajduje się tutaj dużo tzw. miejsc odpoczynku dla kamperów. Za opłatą mamy zagwarantowane miejsce parkingowe oraz dostęp do prądu i wody bieżącej. Często można również skorzystać z serwisu dla kamperów. Noclegi znajdujemy zawsze przy pomocy aplikacji park4night.

Litwa i Łotwa

Każda poru roku jest dobra do odwiedzenia krajów bałtyckich. My wybraliśmy lato aby móc korzystać ze wszystkich uroków tych dwóch krajów. Zwiedzaliśmy miasta, plażowaliśmy, jeździliśmy na rowerach i podziwialiśmy uroki przyrodnicze. Pierwsze państwo to Litwa. Zatrzymujemy się tutaj w Kownie i Trokach. Następnie przejeżdzamy do Łotwy ...

Bezpieczeństwo na Drodze

Bezpieczeństwo jest najważniejsze podczas podróżowania drogą. Priorytetyzuj regularne utrzymanie pojazdu, miej podstawowe środki awaryjne i zapoznaj się z lokalnymi przepisami drogowymi. „Kamperem po Europie” sprawia, że jesteś dobrze przygotowany do poruszania się po drogach z pewnością siebie.

Dokumentowanie Swojej Przygody

Uchwyć wspomnienia swojej podróży, prowadząc dziennik podróży lub bloga. Dokumentacja swoich przygód nie tylko zachowuje chwile, ale pozwala także dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Twoje opowieści mogą zainspirować innych podróżników do rozpoczęcia własnej przygody „Kamperem po Europie”.

Łączenie z Innymi Podróżnikami

Droga otwiera bramę do unikalnego poczucia społeczności. Łącz się z innymi podróżnikami, dziel się historiami i zawieraj przyjaźnie w trakcie podróży. „Kamperem po Europie” celebruje towarzyskie relacje, które rozwijają się między tymi, którzy dzielą miłość do otwartych dróg.

Słowacja, Węgry i Rumunia

Gdzie by tu pojechać jesienią…… zastanawialiśmy się. W poszukiwaniu słońca nie chcieliśmy jechać zbyt daleko jak np. do Hiszpanii czy Grecji. A może Rumunia, pomyśleliśmy. W sumie dlatego nie. Nie byliśmy jeszcze w tym kraju. Po drodze zrobimy kilka przystanków w Słowacji i Węgrzech. Marzyło nam się zobaczyć prawdziwe jesienne krajobrazy. No i tak zrobiliśmy. Poniżej szczegółowy plan naszej wyprawy.

Polska na weekend - Złocieniec i okolice

Na weekendowy wyjazd obraliśmy kierunek Złocieniec i okolice. Zwiedziliśmy kilka obiektów militarnych, zwiedzaliśmy okolicę rowerami, odpoczywaliśmy na łonie natury. Pierwsza baza noclegowa to kemping http://ekoeden.pl/. Miejsce położone blisko jednej z najstarszych tras rowerowych, zbudowanych na miejscu starej linii kolejowej: Połczyn Zdrój – Złocieniec. Kemping nad samym jeziorem, pośród lasów i pól. Późno docieramy na miejsce. Właścicielka czeka na nas prawie do 23:00. Absolutny luz, jesteśmy prawie sami. Tylko nasze kampery i kilka przyczep.

Niemcy, Austria i Dolomity

Połączenie dwóch miłości ….. karawaningu i wyprawy motocyklowej. Jak to mówią „bierzemy misia w teczkę i jedziemy na wycieczkę” . My zapakowaliśmy nasz motocykl do kampervana i ruszyliśmy na podbój przełęczy górskich w Austrii i we Włoszech a dokładnie Grossglockner i Dolomity. Mekka motocyklistów ….. Wyjazd nasz trwał 10 dni na końcu czerwca . Podczas tego wyjazdu spaliśmy generalnie na kempingach, gdzie zostawialiśmy kampera a motocyklem wyjeżdżaliśmy zwiedzać okolicę .

Niemcy i Czechy

Decin, Kamenne Varhany, Pekelne Doly i Liberec Decin – w mieście znajdziemy kilka atrakcji turystycznych. Po pierwsze duży zamek w samym Děčínie, po drugie mały zamek na skale po drugiej stronie Łaby i po trzecie port, z którego wypływają statki, więc można wybrać się na rejs po rzece. Kamenne Varhany – inaczej Organy kamienne to formacja skalna, która powstaje w wyniku kolumnowego oddzielenia bazaltu.

Włochy Sardynia

Pierwszym celem naszej wycieczki był dojazd do Livorno. Z Livorno odpływał nasz prom Moby do Olbia na Sardynii. Bilety zarezerwowaliśmy bezpośrednio na stronie www.mobylines.com . Rezerwacji należy dokonać najpóźniej kilka dni przed planowaną datą wypłynięcia, ponieważ liczba miejsc dla kamperów jest ograniczona. My wybraliśmy prom dzienny, który płynie 6,5 godziny i nie ma konieczności rezerwacji kabiny.

Włochy pólnocne

Wspomnienia z włoskich wojaży, musimy dopełnić o północną część kraju regionu Trentino – Alto i Lombardię. Część północna to Pasma Dolomitów i wielkich włoskich jezior. Podczas tego wyjazdu skupiliśmy się na części Dolomitów Brenta z powszechnie znaną Madonna di Campinglio , malowniczym Molveno, Clima Tosa oraz jeziorem Garda, Tenno i d’Leseo. Odwiedziliśmy prawdziwą winnicę w samym sercu Lombardii.

Niemcy, Austria i Włochy

Wszystkie kraje, które odwiedziliśmy są bardzo przyjazne dla karawaningu. Znajduje się tutaj dużo tzw. miejsc odpoczynku dla kamperów. Za opłatą mamy zagwarantowane miejsce parkingowe oraz dostęp do prądu i wody bieżącej. Często można również skorzystać z serwisu dla kamperów. Noclegi znajdujemy zawsze przy pomocy aplikacji park4night. Aplikacja ta jest bardzo pomocna ...

Polska na weekend - Chłapowo

Krótki zimowy odpoczynek i relaks na łonie natury zapewnił nam całoroczny kemping Alexa w miejscowości Chłapowo. Kemping na najwyższym europejskim poziomie. Serdecznie polecamy to miejsce, nie tylko w sezonie ale również poza. Camping Alexa jest położony na obszarze Nadmorskiego Parku Krajobrazowego, bezpośrednio na wysokim klifie, z którego rozciąga się piękna panorama wybrzeża.

Hiszpania wiosną

Od dawna marzyła nam się wiosna w Hiszpanii. Martwiliśmy się, że szalejąca w Europie pandemia pokrzyżuje nam plany wyjazdowe, ale na przekór wszystkiemu ruszyliśmy kamperem w stronę słońca. Przejazd przez Niemcy, Francję i wjazd do Hiszpanii bez problemu. Nie było żadnych kontroli, nikt nie sprawdzał testów. Po drodze zrobiliśmy dwa przystanki na nocleg.

Kamperem przez Polskę: Odkryj Urok Kopalina na Weekend

Polska na weekend - Kopalino

Kopalino – to nadmorska wioska położona obok Lubiatowa. To miejsce, jest doskonałym miejscem na odpoczynek nie tylko w sezonie ale również po. My zatrzymaliśmy się na leśnym parkingu zarządzanym przez Nadleśnictwo Choczewo. Parking położony jest na skraju lasu w bardzo bliskiej odległości od przepięknej plaży.