fbpx

Włochy Sardynia

Trasa Gdynia  – Livorno- Olbia – objazd Sardynii  –  Olbia – Livorno – Lido di Pomposa – Gdynia
Pierwszym celem naszej wycieczki był dojazd do Livorno. Z Livorno odpływał nasz prom Moby do Olbia na Sardynii. Bilety zarezerwowaliśmy bezpośrednio na stronie www.mobylines.com . Rezerwacji należy dokonać najpóźniej kilka dni przed planowaną datą wypłynięcia, ponieważ liczba miejsc dla kamperów jest ograniczona. My wybraliśmy prom dzienny, który płynie 6,5 godziny i nie ma konieczności rezerwacji kabiny.
Ciao Sardegna
​Po dopłynięciu do Olbia plan był prosty …. zrobić zakupy, znaleźć dziką plażę i odpocząć ….. i tak też zrobiliśmy. Najpierw super market a potem przy pomocy aplikacji park4night znaleźliśmy piękne miejsce na nocleg – GPS 41.134725  9.467808 .
Sardynia to wyspa z pięknymi plażami. Postanowiliśmy objechać wyspę dookoła i przekonać się czy przewodniki mówią prawdę o urodzie wyspy. W poszukiwaniu plaż kierowaliśmy się głównie przewodnikiem opisującym większość plaż, który znajduję się na stronie https://www.charmingsardinia.com/sardinia/best-beaches-in-sardinia.php
Nasze przystanki i noclegi na wyspie.
1. Plaża w Palau
2. Miasteczko Santa Teresa Gallura

3. Plaża Cala Spinosa i Capo Testa

4. Castelsardo - Elephant Rock
5. Stintono - plaża nr 1 na Sardyni La Pelosa - nocleg na klifie GPS 40.961283,8.198436
6. Capo Caccia - Alghero - nocleg Santa Caterina di Pittinuri GPS 40.109402,8.488420
7. Plaża Piscinas, opuszczone miasteczko Ingurtosu, plaża i miasteczko Buggeru, plaża Domestica .
8. Cagliari - nocleg parking przy samej miejskiej plaży GPS 39.216900,9.180610
9. Przejazd przez płaskowyż Parku Narodowego Gennargentu, nocleg na plaży Foghe Pizzinna w pobliżu miasteczka Orosei.
10. Ostatni przystanek i nocleg na Sardynii. Olbia
Do zobaczenia BELLA SARDEGNA !!
Prom powrotny do Livorno. Następnie przejechaliśmy do Lido di Pomposa, gdzie zatrzymaliśmy się na kilka dni na kempingu. Zarówno Li di Pomposa jak i okoliczne miasteczka są idealną bazą wypadową wycieczek rowerowych.