fbpx

Włochy południowe

Trasa Gdynia  – Bardolino nad Gardą – Rimini – Trani – półwysep Gargano – Bari – Polignano a Mare – Monopoli – Alberobello – Ostuni – Lecce – Leuca – Matera – Salerno- Sorrento – Toskania – Trydent – jezioro  Chiemsee – Gdynia
W tych trudnych czasach pandemii, z którymi przyszło nam się zmierzyć, możliwość wakacyjnego wyjazdu wydawała się marzeniem nieosiągalnym.
Ale zaraz dlaczego nieosiągalnym ? – pomyśleliśmy. Przecież wyjazd kamperem to idealna forma spędzania wakacji w izolacji ! A zatem postanowione : pakujemy kampera i obieramy kierunek południowe Włochy.

Trasę do Włoch i z powrotem pokonaliśmy przejeżdżając przez Niemcy i Austrię. Granice przekroczyliśmy bez żadnych problemów i kontroli. Najczęściej nocowaliśmy w tzw. miejscach odpoczynku dla kamperów lub „na dziko”, na skałach, klifach i w winnicach. Zawsze korzystamy z aplikacji „park4night”, którą bardzo polecamy. Odwiedziliśmy mnóstwo przepięknych miejsc, takich jak Vieste, półwysep Gargano, Bari, Polignano a Mare,Monopoli, Ostuni, Alberobello, Lecce,Leuca, Matera, Salerno. Wybrzeże Amalfi objechaliśmy wypożyczonym skuterem, popłynęliśmy na cudowną Capri, zjedliśmy prawdziwą pizzę w Sorrento, kąpaliśmy się w Morzu Adriatyckim i Tyreńskim, a ostatnie noce naszej wyprawy spędziliśmy w Toskanii, w winnicy, w której wzięliśmy udział w kolacji z degustacją win.

1. Pierwszy przystanek i nocleg - Bardolino nad Gardą. Spaliśmy na dużym parkingu przy samym centrum miasteczka. GPS 45.546265,10.724932
2. Dalej w drogę - cel Vieste. Po drodze zatrzymujemy się w Rimini. Krótka przerwa na plażę i kąpiel w morzu. Następnie nocujemy na parkingu blisko miejscowości Portonovo z pięknym widokiem na klify GPS 43.565498,13.575700. Następnego dnia wyruszamy dalej. W Vieste zatrzymujemy się na dwie noce na kempingu Campeggio Baia Degli Aranci.
3. Dalej w drogę - cel Bari. Opuszczamy piękne Vieste i kierujemy się na południe Włoch. Objeżdżamy półwysep Galgano. Zatrzymujemy się po drodze w miejscowościach : Monte Sant Angelo i San Giovanni Rotondo. Następnie nocujemy w okolicach Trani. Nie mogło oczywiście tego dnia zabraknąć plaży i kolacji przy zachodzie słońca ze słynnym pomarańczowym drinkiem :). Polecamy spróbować pannini z owocami morza w restauracji @pescariaofficial. ​
4. Bari i Polignano a Mare Nocleg na klifach przy Polignano a Mare GPS 40.999402,17.212133 ​
5. Monopoli, Alberobello, Ostuni i Lecce . Nocleg w okolicy Lecce - Agriturismo Arangea. Polecamy to miejsce. Super restauracja !
6. Dotarliśmy na sam koniec pięty włoskiej ! Cia Leuca ! Zatrzymujemy się blisko centrum w miejscu "odpoczynku dla kamperów" . GPS 39.800301,18.363400 Zwiedzamy rowerowo miasteczko i jest też zasłużona kąpiel. Korzystamy również z oferowanych tutaj licznie wycieczek statkiem podczas których można obejrzeć przepiękne groty od strony morza. ​
7. Skoro dotarliśmy na sam koniec pięty to obieramy kierunek północny. Najpierw jedziemy do przepięknej Matera, gdzie zatrzymujemy się również na nocleg w agroturystyce. GPS 40.652699,16.607500
8. Dalej w drogę ! Obieramy kierunek Salerno i Sorrento. W Sorrento zatrzymujemy się na kilka nocy na kempingu. GPS 40.627602,14.357700 Podczas pobytu wynajmujemy skuter w Sorrento aby objechać wybrzeże Amalfii. Skuter to jedyny rozsądny środek lokomocji aby zwiedzić malutkie miasteczka. Od sympatycznej Pani z wypożyczalni dostaliśmy namiar na prawdziwą neapolitańską pizzę. Skorzystaliśmy i bardzo polecamy .... Pizzeria da Franco ul. Corso Italia Sorrento.
9. Podczas pobytu w Sorrento nie można przegapić wycieczki na piękną wyspę Capri !
10. Obieramy kierunek dom. Po drodze przejeżdzamy przez Toskanię i dwa noclegi spędzamy na winnicach. GPS 43.023102,11.498400 okolice Montalcino oraz GPS 43.691033,10.976074 okolice Empoli . Oba miejsca mają restaurację, dobrą infrastrukturę, sklepik z własnymi winami i oliwą. Bardzo polecamy !
11. Droga powrotna przez Trydent i Bolzano. Od Bolzano zamiast autostradą przejechaliśmy widokową drogą Via Vino . Piękne widoki na ogromne sady jabłek, gruszek, śliwek oraz winnice. Zatrzymujemy się kilka razy na podziwianie panoramy oraz zakupy w winnicach. Ostatni nocleg Prien am Chiemsee z super widokiem na jezioro Chiemsee oraz Alpy.