fbpx

Niemcy, Austria i Dolomity

Połączenie dwóch miłości ….. karawaningu i wyprawy motocyklowej.

Jak to mówią „bierzemy misia w teczkę i jedziemy na wycieczkę” . My zapakowaliśmy nasz motocykl do kampervana i ruszyliśmy na podbój przełęczy górskich w Austrii i we Włoszech a dokładnie  Grossglockner i Dolomity. Mekka motocyklistów ….. Wyjazd nasz trwał 10 dni na końcu czerwca . Podczas tego wyjazdu spaliśmy generalnie na kempingach, gdzie zostawialiśmy kampera a motocyklem wyjeżdżaliśmy zwiedzać okolicę .

Trasa Gdynia - Salzburg - Canazei - Bardolino - Zee am See - Gdynia

1. Pierwszy nasz przystanek to Salzburg. Zjeżdzamy na kemping, wypakowywujemy motocykl i ruszamy na podbój miasta. Nocleg – kmeping Nord-Sam adres : Samstrasse 22a 5023 Salzburg Austria.

2. Drugiego dnia pojechaliśmy do Eagle’s Nest – Orle Gniazdo.  Herbaciarnia na szczycie góry Kehlstein w niemieckich Alpach, otwarta w 1938 roku. Była ona prezentem urodzinowym od NSDAP dla Adolfa Hitlera z okazji jego 50 urodzin. Na szczyt można wjechać tylko specjalnymi autobusami. Droga jest zamknięta dla innych pojazdów. Po drodze piękne widoki.

3. Następnie przejechaliśmy do Canazei do Włoch.  Nocleg na kempingu Marmolada adres : Via di Pareda 46 38032 Canazei. Super miejscówka z której codziennie robiliśmy wypady. Objeździliśmy motocyklem mnóstwo przepięknych przełęczy : passo Fedaia, Sella, S. Pellegrino, Pordoi, Sella, Falzarego, Tro Croci, Staulanza, wjechaliśmy kolejką na najwyższy szczyt Dolomitów czyli Marmolada i odwiedziliśmy kilka górskich miasteczek : Sottoguda-Palue, Alleghe, Falcade, Livine, Cortina d Ampezzo, Misurina, Fornesighe, Predazzo.

4. Po kilku dniach spędzonych w Canazei przejechaliśmy na następny kemping. Tym razem wybraliśmy miejscowość Bardolino nad jeziorem Garda. Ponieważ czas nas nie gonił nie jechaliśmy autostradą tylko drogą bezpłatną wzdłuż głównej drogi. Nocleg na kempingu Europa adres : Via Santa Cristina, 12, 37011 Bardolino VR, Włochy. Tak jak poprzednio codziennie robiliśmy wypady z kempingu. Objechaliśmy motocyklem wschodnie wybrzeże jeziora, łącznie ze szczytem Monte Baldo,  zwiedziliśmy : Bardolino, Torri del Benaco, Turbel i Weronę.

5. Obieramy kierunek „dom”. Na trasie powrotnej zatrzymujemy się na kilka dni w Kaprun w Austrii. To bardzo dobry punkt startowy do przejazdu Grossglocknerstrasse. Przepiękna trasa panoramiczna, mekka motocyklistów. Odwiedziliśmy również Zee am See, Heiligenblut i wodospady Krimmler.